**

söndag 20 februari 2011

Sagan om allt

Så var det då dags att förklara det här med "Sagan om allt" och bilden som en tid varit synlig i spalten till höger. Som de flesta av er vet har jag en tid publicerat inlägg i en naturvetenskapligt förenklad resa från begynnelsen och framåt.

Orsaken är inte enbart att jag vill dela med mig av den löpande kunskap jag själv skaffat och skaffar mig undan för undan. För egen del är jag också nyfiken på att se huruvida vår värld vi lever i idag kunnat skapas utan gudomliga ingripanden. Är darwinismens "många små steg under lång tid" närmare sanningen än spiritualisternas "slumpen kan aldrig skapa långa meningsfulla sammanhang"? Då det finns goda argument för båda sidor så känner jag behovet av en grundligare undersökning.

Är ni rent allmänt naturvetenskapligt intresserade och/eller nyfikna på hur allt kan ha skapats enbart med hjälp av naturlagarna så är ni välkomna att följa med på resan.

Resans artiklar hittills:

2 kommentarer:

  1. Snart kan du sätta ihop allt å skicka in till ett bokförlag, vem vet, de kanske vill publicera :)

    Apropå Darwin vs de spirituella, man har hittat nya bevis kring människans uppkomst. Har du 45min över så kolla in dokumentären jag postat på min blogg.

    SvaraRadera