**

fredag 13 februari 2009

Min favoritbilbesiktning

Den finner man i Stenungsund. I förrgår, 06.40, var det dags för årets första besiktning, vilket betyder att det är mondeon. En Ford från -97, behöver jag säga att rosten kommit? Men allt gick bra, lite småskit och så spindelleden. Tack vare det trevliga bemötandet samt ett å annat tipps känns det nästan roligt att fixa leden och det där vattenröret som var bra rötet. Annat var det innan de la ner i Kungälv. Jag glömmer nog aldrig då jag fick en ombesiktning på firmabilen för att det saknades en antenn på antennfästet. Lite dumt av mig att inte tänka på det i förväg då det var just firmabilen med bagaget fullt av…, bilantenner.

Tagene då? –Nja, nu när det varit konsekvent bra i Stenungsund under ett par år så åker jag nog dit upp även fortsättningsvis.

1 kommentar:

  1. Trevligt! Bytte tid och plats igår. Från Tagene där dom är trista och trötta till just denna anläggning. Så den 23 april 06.40 skall även min pärla få sig en omgång.

    SvaraRadera