**

tisdag 22 december 2009

Om en dum politiker

Visst finns det dumma moderater men till skillnad från sossarna har de i alla fall valt att inte företrädas av en sådan. Istället leds de och hela landet av vår för tillfället, enligt mig, bästa person för ändamålet.

Det är därför med en visst oförstående som jag ser hur det mycket väl genomförda ordförandeskapet vårt land haft i den europeiska unionen på något sätt medfört en opinionell belastning för ledaren och hans parti.

Ni som önskar en ny statsminister efter nästa val, föreställ er att vårt ordförandeskap letts av det socialdemokratiska alternativet. Tanken är så otäck att jag inte ens vågar föreställa mig dess konsekvenser.

1 kommentar:

  1. Det spelar väl ingen roll hur lämplig man är för jobbet eller hur väl man hanterar ordförandeskapet om man i sakfrågor driver linjer som är helt upp åt väggarna. Visst, Mona kan verka lite efter ibland, hennes folklighet går ibland över styr och framstår som dumhet men hennes politik är bättre. Därför föredrar jag henne framför Reinfeldt.
    Jag röstar inte på en person utan på en politik. Men jag kan hålla med dig på en punkt. Det är inte helt rättvist att Reinfeldt och hans gossar får kritik för just ordförandeskapet. Men om du tolkar deras nergång nu som ett svar på det har du nog fel. Den beror på debatten om utförsäkringarna.

    SvaraRadera